Aquesta no és una peça que busqui responsables a la tràgica mort, diumenge a la nit, de quatre joves a l’R3 de Rodalies. Tan sols pretén reflexionar sobre la seguretat ferroviària i els hàbits ciutadans, dos conceptes que van molt de la mà. ¿Hauria d’estar totalment tancada la xarxa de trens per evitar l’accés a llocs no només no permesos, sinó també extremadament perillosos? És probable que el neòfit respongui afirmativament, ja que si al veto explícit hi afegeixes un element físic, el més segur és que menys persones s’atreveixin a saltar-se la prohibició, en aquest cas, la de creuar les vies del tren. La realitat, però, és molt més complexa. I hi ha altres factors a tenir en compte.
Seguretat ferroviària
Tragèdia a Montmeló: ¿És necessari tancar tota la xarxa de Rodalies per evitar els atropellaments?
El més llegit
- Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022