El 2014, Uber va entrar a Barcelona amb un format molt peculiar. Uber Pop, es deia. Qualsevol ésser humà podia convertir-se en xòfer de la companyia, utilitzant el seu propi cotxe, que no va trigar a posar en alerta el sector del taxi i l’Administració. La mateixa multinacional va fer marxa enrere, i amb el pas dels anys, va acabar demanant perdó per aquell salt a l’arena tan abrupta. El 2023, gairebé 10 anys després, i amb Uber sense operar a la capital catalana, encara existeixen alternatives perquè qualsevol anònim pugui convertir-se en conductor assalariat. Tan fàcil com donar-se d’alta en una web i començar a rebre encàrrecs a través d’un intermediari. Però no només això, també hi ha els operadors turístics que porten els forasters de passeig per tot Catalunya. Fa una dècada que el taxi es queixa que les VTC exerceixen de taxi pirata. Però resulta que les mateixes VTC també tenen els seus propis dimonis.
Nova batalla en el transport
El turisme alimenta el negoci de «furgonetes pirata» i ‘transfers’ irregulars a Catalunya
Territori recorda que els ‘tours’ de visitants només poden fer-se amb vehicles que disposin de llicència
La Costa Brava a l’estiu: 220 taxis i 70 VTC per a una població que es dispara fins al milió d’habitants
La mobilitat entre Barcelona i la Costa Brava, un estiu més encallada