¿Pot una norma dir una cosa i avalar la contrària? Sí, pot. L’article 5.2 de l’Ordre de Calendari per al curs 2023-2024 [i ho deia també la del 2022-2023] assenyala que l’organització horària dels alumnes d’ESO «no pot comportar més de tres tardes lliures setmanals per alumne». Malgrat el recargolat del redactat, no deixa lloc a dubtes: els alumnes d’ESO a Catalunya han de rebre «per norma general», recalquen des d’Educació, un mínim de dues tardes de classe a la setmana. ¿Què passa, llavors, a l’institut del seu fill, on no fan cap tarda? I no només el seu fill. De fet, segons un informe elaborat pel Consell Escolar de Catalunya el 2020, el 88% dels instituts públics catalans tenen jornada continuada (les últimes dades oficials públiques, ja que el Departament d’Educació no ha ofert a aquest diari dades més actualitzades).
Educació a Catalunya
La reforma horària s’encalla als instituts: el 88% dels centres continuen sense fer classe a la tarda
Educació estableix que els alumnes d’ESO han de fer «per norma general» un mínim de dues tardes a la setmana, però alhora permet mantenir la jornada continuada als centres que ja la feien, que són una majoria aclaparadora.
Famílies i pediatres reclamen que els adolescents entrin més tard a classe al matí
A1-134016648.jpg /
El més llegit
- Enquesta prohibida de les eleccions a Catalunya: quart sondeig
- L’Àfrica s’està partint en dos: així quedarà
- Diverses empreses amenacen de deixar el Balcó Gastronòmic
- Catalunya arriba a l’12M amb un torcebraç Illa-Puigdemont i sense pactes clars
- El Barça celebra el títol de Lliga davant la insolència de Laporta i Rocha