Mobilitat sostenible

Cinc raons per les quals el turisme amb tren no qualla al nostre país

  • ¿Quant val viatjar per Europa en Interrail?

Ferran Nadeu

És igual qui governi. Malgrat que una minoria de polítics, alguns amb flamant majoria absoluta, com la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, neguin el canvi climàtic, el cert és que la mobilitat sostenible va guanyant terreny en tots els àmbits. Impulsada, a més, per una indústria que no s’hi hauria posat si no hagués detectat una demanda, i per tant, una sensibilitat per part del potencial consumidor. En aquest trànsit cap a mitjans de transport menys contaminants, és obvi que el tren té un paper fonamental. Però no només per als recorreguts vinculats al treball o els estudis. També per al turisme, l’àmbit en el qual sense cap dubte té més marge de creixement. Pot ser que el foraster vagi a Sitges en Rodalies des de Barcelona, i això està molt bé, però el que aquí abordarem són els grans desplaçaments, fins i tot entre diferents països. Solen associar-se a l’avió, però hi ha tot un món de possibilitats en les vies de tren. Altres estats ja s’hi han posat, però aquí anem al vagó de cua. ¿Per què?