Els nostres nens i nenes de 4t de primària no entenen què llegeixen i la responsabilitat, sobra dir-ho, no és seva, sinó dels seus referents. Ja siguin els seus pares (que llegeixen i els llegeixen poc), dels seus professors o dels responsables de les polítiques educatives. Segons l’últim estudi internacional per al Progrés de la Comprensió Lectora PIRLS, el nivell lector de l’alumnat català de quart de primària ha caigut 15 punts els últims cinc anys i, venint ja de molt avall, se situa a la cua d’Espanya (només per sobre de Ceuta i Melilla) i d’Europa. Mentre Espanya obté 522 punts (10 punts per sota de la mitjana de l’OCDE), Catalunya s’escalabra fins a les 507.
Educació a Catalunya
¿Per què s’ha desplomat la compressió lectora dels nens a Catalunya?
Catalunya es desploma en comprensió lectora i se situa a la cua d’Espanya i Europa
L’‘operació rescat’ de les biblioteques escolars començarà aquest setembre amb un pla pilot en 50 centres

A1-144139125.jpg /
Temes:
Educació Biblioteques Educació secundària Educació primària Educació infantil Educació a Catalunya
El més llegit
- Quina festa és el 9 de juny? Només aquests municipis de Barcelona tindran un pont de tres dies
- Un home fereix la parella i mata a ganivetades el fillastre a Sentmenat
- Fermín López: "He escoltat el meu cos i he decidit parar"
- La diputació traslladarà oficines a un edifici tancat des del 2010
- Els estudiants s’encaren a una selectivitat sense referents