La T-Mobilitat s’assembla avui a la resta de títols de transport que des de fa temps estan en funcionament a moltes de les grans capitals del planeta. Però el 2014 es va dissenyar amb la idea d’aportar una novetat insòlita encara fins avui: la capacitat de cobrar per distància recorreguda. Si ara es cobra per corones, la voluntat és que el viatger tingui un preu totalment adaptat als seus desplaçaments, i això inclou, a més del trajecte, els beneficis en la tarifa que es puguin derivar de la seva condició familiar o social. Una targeta personal i intransferible que, a més, premiï els viatgers més fidels. Per ara, no obstant, l’únic desplegament previst és el territorial, això és, que la T-Mobilitat arribi a tots els municipis amb transport públic del negociat de l’ATM. Això de cobrar per quilòmetres, la veritable raó de ser de l’invent, encara haurà d’esperar.
Transport públic
El cobrament per distància recorreguda: així està el llarg camí pendent de la T-Mobilitat
¿De qui depèn la T-Mobilitat?
La T-Mobilitat acumula ja més de 150 milions d’euros invertits en 40 contractes diferents
La T-Mobilitat, una història publicoprivada sobre voler i no poder
Soc Mobilitat: una concessió rescatada per falta d’activitat
El Govern preveu que la T-Mobilitat sigui operativa a tot Catalunya a finals del 2024

Temes:
El més llegit
- Apagada generalitzada a Espanya: ¿què ha passat amb la llum?
- «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- ¿Què és el zero energètic, la principal hipòtesi de l'apagada generalitzada?
- L'apagada elèctrica deixa totalment aturat el metro de Barcelona i semàfors apagats
- La llum també se'n va a Portugal en una apagada que afecta Europa