Transport públic

El cobrament per distància recorreguda: així està el llarg camí pendent de la T-Mobilitat

¿De qui depèn la T-Mobilitat?

La T-Mobilitat acumula ja més de 150 milions d’euros invertits en 40 contractes diferents

La T-Mobilitat, una història publicoprivada sobre voler i no poder

Soc Mobilitat: una concessió rescatada per falta d’activitat

El Govern preveu que la T-Mobilitat sigui operativa a tot Catalunya a finals del 2024

Ricard Cugat

La T-Mobilitat s’assembla avui a la resta de títols de transport que des de fa temps estan en funcionament a moltes de les grans capitals del planeta. Però el 2014 es va dissenyar amb la idea d’aportar una novetat insòlita encara fins avui: la capacitat de cobrar per distància recorreguda. Si ara es cobra per corones, la voluntat és que el viatger tingui un preu totalment adaptat als seus desplaçaments, i això inclou, a més del trajecte, els beneficis en la tarifa que es puguin derivar de la seva condició familiar o social. Una targeta personal i intransferible que, a més, premiï els viatgers més fidels. Per ara, no obstant, l’únic desplegament previst és el territorial, això és, que la T-Mobilitat arribi a tots els municipis amb transport públic del negociat de l’ATM. Això de cobrar per quilòmetres, la veritable raó de ser de l’invent, encara haurà d’esperar.