Tinder, l’aplicació de cites més famosa al món per conèixer gent nova, treu aquest dimarts el seu informe ‘Future of dating’ del 2023, que revela que els joves de 18 a 25 anys, els coneguts com a generació Z, estan revolucionant el món de les cites com cap altra generació ho havia fet abans. El 69% d’aquests joves creuen que són ells els que estan renovant els estàndards a l’hora de lligar i, més de la meitat dels seus successors, els mil·lennistes, estan d’acord que les cites dels joves d’avui dia són més saludables que les que tenien a la seva mateixa edat altres generacions.
L’autenticitat és l’eix central a l’hora de conèixer algú: la transparència, el benestar mental, l’honestedat i el respecte són elements clau en aquest nou panorama. El 80% dels joves d’entre 18 i 25 anys consideren l’autocura com una de les principals prioritats a l’hora de sortir amb algú, i el 79% volen que les seves parelles també la tinguin com a prioritat. I el que és encara més interessant: prop del 75% dels joves solters afirmen que troben més atractiva una parella si està disposada a treballar en el seu benestar mental.
La generació Z prioritza qualitats basades en valors com la lleialtat (79%), el respecte (78%) i el tenir una mentalitat oberta (61%), davant l’aparença (56%). I, amb l’actitud de «ho agafes o ho deixes», no tenen problema a abandonar qualsevol situació si significa ser fidels a si mateixos. Paul Brunson, expert global en relacions de Tinder, es refereix a això com a «cites de tot o res».
El valor de la connexió real i la presentació del seu «jo veritable» ocupen un lloc destacat en les prioritats d’aquesta generació a l’hora de començar a conèixer algú. Les apreciacions han de ser clares i és per això que l’alcohol, o la falta d’aquest tipus de beguda, té un paper crucial en les cites avui dia. El 72% dels membres de Tinder proclamen amb confiança en els seus perfils que no beuen o que només ho fan ocasionalment.
Després de la pandèmia, el temps es valora més. Des de les «cites per fer encàrrecs» o fins i tot aplicar les cites per aprofitar el temps, el 51% de la genració Z està oberta a noves maneres d’adaptar les cites als seus horaris diaris. Més de dos terços (69%) dels membres de Tinder enquestats afirmen que utilitzen l’ ‘app’ mentre treballen, i el mode Feina de Tinder rep una visita cada 4 segons.
Definitivament, jugar a l’hora de lligar no té res a veure amb la generació Z. Tinder ha comprovat de primera mà que els joves d’entre 18 a 25 anys són un 32% menys propensos a fer ‘ghosting’ a algú que els que tenen més de 33 anys. A més, el 77% dels membres de Tinder responen al seu ‘match’ en menys de 30 minuts; el 40%, en menys de cinc minuts, i més d’un terç, immediatament.
Això es reforça encara més quan es compara la manera en què els mil·lennistes veien les cites fa 10 anys: tres de cada quatre persones de 33 a 38 anys (73%) van coincidir que jocs a l’hora de lligar com fer-se el difícil, donar senyals contradictoris o enganyar eren acceptats com a «normals» quan tenien entre 18 i 25 anys.
¿Què suposen totes aquestes tendències per al matrimoni? Tot i que no sigui un tema que estigui en les prioritats de la generació Z, Paul Brunson creu que «la generació Z tindrà els matrimonis més exitosos fins ara, ja que estan invertint en benestar emocional i comunicació clara».