Infraestructures

Revisió al pla de Rodalies 2020-2030: ¿algun dia serà fiable la xarxa ferroviària catalana?

El Govern ja ha acabat projectes ferroviaris a Catalunya per valor de mil milions d’euros i té adjudicats o en concurs 1.900 milions més, amb millores que abans del 2025 ja haurien de donar molta més fiabilitat al sistema

  • Picabaralla política després de l’avaria a Gavà: Aragonès critica la plantada de la ministra Sánchez

  • Adif insisteix que un llamp va poder carregar-se l’enclavament de Gavà

ZOWY VOETEN

Durant la seva visita a l’estació de Gavà de Rodalies, dilluns, el president Pere Aragonèsva carregar durament contra el Govern per la falta d’inversions a Catalunya en matèria ferroviària. Va posar al mateix sac tant l’Executiu actual com els anteriors, sense distingir entre l’era del PP de Mariano Rajoy i la que actualment comanda Pedro Sánchez. Tot i que, en un suposar, el líder d’ERC es referia també a èpoques molt més pretèrites, i sempre amb el greuge comparatiu que suposa la Comunitat de Madrid, que en els últims 30 anys s’ha emportat gairebé la meitat dels diners que l’Estat ha destinat a aquesta infraestructura fonamental per a la mobilitat i el desenvolupament econòmic. Però si abans tot era una pluja de milions que acabava en res, o en molt poca cosa, ara sí que sembla que hi ha un pla amb resultats que poden veure’s i tocar-se.