Educació a Catalunya

L’atenció a la diversitat a l’FP: sense xarxa per als alumnes amb dificultats d’aprenentatge

«Som els receptors dels casos més problemàtics de l’ESO i no tenim recursos», denuncien els centres de formació

  • El 40% de matriculats en cicles formatius de grau mitjà no els acaba

  • L’abandonament escolar a l’FP fa aflorar les llacunes educatives de l’ESO

A1-173644470.jpg / ZOWY VOETEN

La llista de possibles motius després de les alarmants xifres d’abandonament en la formació professional de grau mitjà –un 40% dels alumnes que els comença no els acaba– és llarga, però, parlant amb professionals que treballen amb aquests joves, hi ha un element que sempre aflora: la falta de suport per atendre la (molta) diversitat. Els cicles formatius de grau mitjà són els estudis als quals, finalitzada l’ESO, són derivats la gran majoria d’estudiants amb dificultats d’aprenentatge (causades per motius diferents) detectades durant l’etapa obligatòria. No obstant, aquesta derivació de «casos» (és una evidència que als cicles de grau mitjà la proporció d’alumnat divers és molt més alta que a l’ESO) no està acompanyada dels recursos necessaris per atendre-la correctament.