Salut mental

M’agrada que estiguis malament: la rebotiga del negoci ‘online’ del patiment

Ana Obregón, Shakira i el príncep Harry ‘facturen’ amb el seu malestar i amplien l’estigma dels que no surten del pou

  • Tinc ansietat, que bipolar: el boom del llenguatge del trauma (també) banalitza la salut mental

  • Diccionari del trauma pop: 10 termes que han saltat de l’argot terapèutic a l’argot juvenil

JOSE VELASCO

El patiment psíquic és una veta de mercat. Del dol d’Ana Obregón al despit en format reggaeton de Shakira, passant pel ventilador de greuges del príncep Harry, compartir angoixa, abusos i dol ‘factura’. Per darrere, les marques més espavilades segueixen l’espuma amb exercicis de ‘real time marketing’. És el cas de Twingo, Cassio, Lidl o Ikea, que han pujat mems a remolc de la ‘Sesión #53’ de la colombiana i BZRP. I mentre es multipliquen les ‘apps’ i plataformes ‘online’ de teràpia exprés, com TherapyChat, que proporcionen ‘psicòlegs riders’ i inclouen l’opció de targeta regal.