Educació a Catalunya

La inexistent figura de l’informàtic escolar llasta la digitalització del sistema educatiu

Els docents que exerceixen de coordinadors digitals assumeixen com poden les milers d’incidències derivades del desembarcament d’ordinadors

  • El Govern destinarà 200 milions d’Europa a la digitalització de les aules

  • Un estudi de l’Affac constata que l’entrada de les ‘BigTech’ a l’escola vulnera els drets dels nens

  • Linda Castañeda, doctora en Tecnologia Educativa: «ChatGPT ara mateix és aquest alumne gandul xerraire»

A1-173643954.jpg / ZOWY VOETEN

L’espai, estret i allargat, amb prestatgeries forrant paret i paret, carregades de pantalles, torres i portàtils marcats amb ‘post it’, dona una primera pista de la situació. La pandèmia va forçar el desembarcament de milers d’ordinadors als centres educatius catalans que no va estar acompanyat d’un suport tècnic; és a dir, humà. Per posar a punt, repartir i gestionar les incidències de milers de màquines arribades de cop era necessari personal preparat i, sobretot, temps, una cosa que, a jutjar pel viscut en escoles i instituts de tot Catalunya des de llavors fins avui, tres anys després, ningú va tenir en compte.