‘Eco-friendly’, 100% natural, sostenible, responsable amb el medi ambient, biodegradable, neutre en carboni, positiu per al clima... Totes aquestes etiquetes cada vegada apareixen amb més freqüència als productes del supermercat. Segurament alguna vegada les ha tingut en compte a l’hora de comprar un producte abans que un altre, però, ¿diuen la veritat? Aquesta és la gran pregunta que es fa la Comissió Europea (CE), que per garantir-ne la fiabilitat està activant un procediment per començar a exigir a les organitzacions privades que justifiquin els reclams publicitaris amb informes que certifiquin que els seus productes, efectivament, no perjudiquen el medi ambient. No obstant, encara és una proposta i, mentre arriba aquell moment, la responsabilitat continua recaient en els consumidors.
Entendre-hi més
Manual per detectar el ‘greenwashing’
Més de la meitat de les afirmacions ambientals en productes de la UE resulten ser vagues, enganyoses o infundades, segons un informe de la Comissió Europea

Temes:
El més llegit
- Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Israel obre un nou front de guerra amb el seu atac a l’Iran
- L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques