Malgrat que el conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, va assegurar a principis d’aquest curs que les escoles li demanen que no els retiri els barracons, que «s’hi troben molt bé», docents que treballen dia rere dia en centres ubicats en mòduls provisionals no acostumen a descriure la situació precisament com un xollo. Si bé és innegable que els barracons, tot i que encara de xapa, estan millor que fa uns anys [i, en ocasions, fins i tot en millors condicions que vells edificis d’obra, però amb moltíssims anys i molt poca inversió], les escoles i instituts en barracons continuen presentant una sèrie d’inconvenients que, tot i que varien molt en funció de la realitat de cada centre, tenen alguna cosa en comú: la dificultat afegida de pensar en projectes a mitjà i llarg termini si no saps amb quins espais comptaràs el curs vinent.
Educació a Catalunya
¿Com és ensenyar en un barracó escolar?: l’eterna sensació de provisionalitat
Les escoles no poden dissenyar projectes a mitjà i llarg termini i han d’esquivar problemes com goteres, fred a l’hivern i falta d’espais compartits
zentauroepp37669282 barcelona 14 03 2017 ceip la maquinista sigue en barracone190722175519 /
Temes:
Educació Josep González Cambray Mestres i professors Equipaments educatius Educació secundària Educació primària Educació a Catalunya Col·legi
El més llegit
- Desencallada la reforma de l’avinguda de Roma
- La malaltia continua desbocada a Catalunya i ja registra més d’11.000 casos
- Els súpers amplien l’oferta de plats llestos per menjar ‘in situ’
- Preocupació a Badalona pel caos de cotxes a l’entorn de Can Ruti
- Fons Next Generation, palanca per transformar Catalunya i Europa