«Hola guapa, em dic Brice, acabo de veure el teu perfil. Estic disposat a mimar-te i donar-te 5.000 dòlars setmanals», escriu un tal @Brice_085 a Instagram. Està clar que el suposat ‘sugar daddy’ [home que ofereix regals a canvi de companyia, afecte o sexe] és un dels milers de ‘bots’ que interactuen sense parar en xarxes socials, en aquest cas, amb finalitats delictives. Tot i això, amb l’avenç dels avatars i, sobretot, de la Intel·ligència Artificial (IA), cada vegada és més difícil saber si usuaris, instagramers o tiktokers són persones humanes o virtuals. I aquesta creixent inquietud ja està arribant –de vegades amb l’exaltació de la cacera de bruixes– fins al punt que els creadors de contingut digital es troben cada vegada més en l’estranya tessitura de demostrar que són autèntics.
Revolució tecnològica
«Soc real, no un avatar»: l’apressant inquietud per detectar qui és real (i qui no) a internet
Davant l’avenç d’avatars, ‘bots’ i la intel·ligència artificial, cada vegada més creadors de contingut es veuen en la tessitura d’acreditar que són humans
Els mecanismes de verificació són encara molt rudimentaris davant el desafiament que implica la IA

El més llegit
- Fernando Simón demana preparar-se per al pitjor: "Cada vegada seran més freqüents"
- Sanció de quatre anys sense sou ni feina al policia de Badalona que va robar sobres de pernil de 25 euros en un Mercadona
- Jordi Vilà obre un restaurant en un hotel de luxe de la Costa Brava
- El nutricionista Pablo Ojeda desvela la fórmula per acabar amb la inflor abdominal: "Importa més del que creus"
- Els embassaments catalans arriben al 80%: sense aigua regenerada ni dessalinitzada haurien estat buits un any i mig