Revolució tecnològica

«Soc real, no un avatar»: l’apressant inquietud per detectar qui és real (i qui no) a internet

  • Davant l’avenç d’avatars, ‘bots’ i la intel·ligència artificial, cada vegada més creadors de contingut es veuen en la tessitura d’acreditar que són humans

  • Els mecanismes de verificació són encara molt rudimentaris davant el desafiament que implica la IA

«Hola guapa, em dic Brice, acabo de veure el teu perfil. Estic disposat a mimar-te i donar-te 5.000 dòlars setmanals», escriu un tal @Brice_085 a Instagram. Està clar que el suposat ‘sugar daddy’ [home que ofereix regals a canvi de companyia, afecte o sexe] és un dels milers de ‘bots’ que interactuen sense parar en xarxes socials, en aquest cas, amb finalitats delictives. Tot i això, amb l’avenç dels avatars i, sobretot, de la Intel·ligència Artificial (IA), cada vegada és més difícil saber si usuaris, instagramers o tiktokers són persones humanes o virtuals. I aquesta creixent inquietud ja està arribant –de vegades amb l’exaltació de la cacera de bruixes– fins al punt que els creadors de contingut digital es troben cada vegada més en l’estranya tessitura de demostrar que són autèntics.