Educació a Catalunya

D’‘escape rooms’ a tallers sobre ‘fake news’: les mil vides de la biblioteca escolar

  • L’institut Menéndez i Pelayo de Barcelona és un dels pocs centres públics catalans amb una biblioteca escolar oberta cada dia i gestionada per una bibliotecària professional, pagada per les famílies

A1-171312438.jpg / GEORGINA ROIG

Són gairebé les 12 del migdia i el guaridor sol de primavera entra pels grans finestrals que donen al petit pati. Acaba d’acabar l’hora de l’esbarjo i la biblioteca –fa uns minuts a vessar– s’ha buidat; tot i que encara queden uns quants joves estudiant en un parell de taules rodones; i l’entrada d’estudiants a fer-li alguna consulta a Júlia Baena, la bibliotecària escolar del barceloní institut Menéndez i Pelayo, és un degoteig constant. Tota empatia, Baena els atén amb un somriure generós i pren nota de les seves peticions, molt variades, com ho són el ventall de temes dels Treballs de Recerca (TR). Una de les (moltes) funcions de la bibliotecà(ria) escolar és assessorar individualment en la recerca, l’avaluació i l’ús d’informació per a treballs i deures a tot l’alumnat.