Xacra a col·les i instituts

El ‘bullying’, més enllà de Sallent: ¿què fem amb els assetjadors?

  • Entendre el context de l’estudiant que assetja, fer que la seva família confiï en l’escola i establir límits ferms són tasques fonamentals per erradicar la violència de les aules

Editorial Panini

Qualsevol manual de paternitat inclou l’expressió ‘gestionar la frustració’ com un pilar fonamental de l’educació dels fills. Lluny de ser un mantra de l’anomenada criança conscient, gestionar la frustració és una de les tasques més importants que tenen els pares i les mares. ¿Per què? «No saber controlar la impotència és el primer motor de l’agressivitat en nens, nenes i adolescents», explica Alejandro Rodrigo, expert en intervenció social i educativa amb menors i autor de ‘Cómo prevenir conflictos con adolescentes’. Que un jove tingui límits clars i sàpiga gestionar la seva frustració (entendre i assumir sense cap violència que està enfadat perquè vol alguna cosa i no la té) és fonamental per prevenir i combatre el ‘bullying’, tant físic com verbal o digital. Ara bé, ¿què fem amb els menors assetjadors? ¿Com se’ls recupera? ¿Què es pot fer perquè molts joves deixin de naturalitzar la violència?