‘Bullying’ a les aules

Els professors denuncien falta de mitjans per aplicar les mesures antiassetjament

  • «Una vegada la direcció recull tota la informació i avisa la Inspecció i els equips de psicopedagogs, falten mans per executar les actuacions», denuncia Susanna Soler

Els casos de Sallent i de Sant Carles de la Ràpita –on els Mossos investiguen l’intent de suïcidi d’un menor de 15 anys amb problemes d’autisme que patia burles a l’escola– han tornat a posar sobre la taula, si és que en algun moment ho han deixat d’estar, la xacra de l’assetjament escolar a les aules. En el cas de Sallent, el Departament d’Educació ha obert una investigació especial que acabarà d’aclarir si les bessones van patir assetjament, com sostenen familiars i amics, i si l’institut Llobregat, on les nenes cursaven 1r d’ESO, no va saber actuar, com avui ha apuntat l’inspector desplaçat al centre. Educació insisteix que no li consta que el centre activés el protocol, mentre que l’entorn de les nenes assegura que, a causa del conflicte que vivia l’Alana, la menor que havia demanat ser anomenada Iván, el centre havia decidit que les dues germanes anessin a la mateixa aula, i fins i tot havia apartat l’Alana/Iván del seu grup classe en alguns moments.