Obres Instagram o TikTok i a mesura que vas fent ‘scroll’ veus com les cares que t’apareixen a la pantalla cada vegada s’assemblen més. Expressió inert, pell de textura metal·litzada i una aparença gairebé alienígena. En ple apogeu de l’era digital, la popularització dels filtres facials, les aplicacions d’edició d’imatges d’intel·ligència artificial (IA), l’art digital i els avatars dels mons virtuals estan distorsionant la nostra percepció i alterant els cànons de bellesa. El rostre humà està perdent atractiu i l’anomenada cara cíborg –que adapta la matèria biològica a patrons robòtics– s’està consolidant com a tendència estètica.
Tecnologia i pressió estètica
Assemblar-se a una cíborg per estar guapa: com la intel·ligència artificial està modelant el cànon de bellesa
Els experts apunten que els avatars del metavers, els filtres de les xarxes socials i els programes d’edició fotogràfica d’intel·ligència artificial estan promovent un ideal posthumà de la nostra cara

El més llegit
- Apagada generalitzada a Espanya: ¿què ha passat amb la llum?
- «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- La Feria de Abril torna a ser gratis
- ¿Què és el zero energètic, la principal hipòtesi de l'apagada generalitzada?
- Flick, l’amo de les finals, despulla el Madrid (capítol III)