Xarxes i cultura de la celebritat

Tenir seguidors i caixet social: els indispensables per fer amics en la ‘generació internet’

  • La mercantilització de les relacions es redobla entre els més joves, aspecte que, entre d’altres, ha retratat la sèrie ‘Autodefensa’ i la il·lustradora establerta a Barcelona Rocío Quillahuaman

  • L’apressant precarietat laboral i el capital social que atorguen les xarxes donen combustible al fenomen

Quan el Barça va anunciar que Bellerín arribava a Barcelona, una tuitaire va respondre amb sorna que «a veure quantes persones aniran al Bar El Pollo a buscar-lo per fer-se amic seu». Aquest bar, ubicat al Raval, s’ha convertit en el punt de mira del moderneig de la ciutat, on la suposada ‘crème de la crème’ es deixa veure per fer ‘networking’ entre semblants, especialment des que Rosalía el cités com la «millor truita de patates de Barcelona». La intencionalitat rere el tuit és fàcil d’entendre, riure’s d’un fenomen que està marcant les generacions més joves: la grimpada social que s’obre pas en vista de l’apressant precarietat laboral, la urgència de tirar endavant i l’omnipresent cultura de la celebritat i l’aparador de les xarxes.