Educació

La baixa comprensió lectora es dispara al 30% a les escoles amb alumnat més vulnerable

  • El 13,2% d’estudiants catalans acaba l’educació primària amb problemes per entendre un text, un problema lligat al fracàs escolar

MANU MITRU

Llegir i entendre el que es llegeix és fonamental per a l’èxit educatiu. Tanmateix, la comprensió lectora continua sent una assignatura pendent. Un dels factors que explica la millor o pitjor competència de nens i nenes a l’hora d’enfrontar-se amb la lectura són les condicions socioeconòmiques de l’entorn familiar. Les estadístiques de la Fundació Bofill, que recullen les dades del Consell Superior d’Avaluació del sistema educatiu català, assenyalen que en els centres escolars de màxima complexitat, el percentatge d’alumnes de 6è de primària amb baixa competència lectora va augmentar del 24% el curs 20-21 al 30% el 21-22. És la pitjor dada de tota la sèrie històrica, que inclou des del curs 15-16.