Llegir i entendre el que es llegeix és fonamental per a l’èxit educatiu. Tanmateix, la comprensió lectora continua sent una assignatura pendent. Un dels factors que explica la millor o pitjor competència de nens i nenes a l’hora d’enfrontar-se amb la lectura són les condicions socioeconòmiques de l’entorn familiar. Les estadístiques de la Fundació Bofill, que recullen les dades del Consell Superior d’Avaluació del sistema educatiu català, assenyalen que en els centres escolars de màxima complexitat, el percentatge d’alumnes de 6è de primària amb baixa competència lectora va augmentar del 24% el curs 20-21 al 30% el 21-22. És la pitjor dada de tota la sèrie històrica, que inclou des del curs 15-16.
Educació
La baixa comprensió lectora es dispara al 30% a les escoles amb alumnat més vulnerable
El 13,2% d’estudiants catalans acaba l’educació primària amb problemes per entendre un text, un problema lligat al fracàs escolar

Temes:
Educació Mestres i professors Educació secundària Educació primària Educació a Catalunya Club d'Educació i Criança Col·legi Estudiants Família
El més llegit
- Anna Gatell: "Els pares han perdut l’autoritat i ignoren els perills del mòbil"
- El Rei carrega contra les «identitats excloents» i els «extremismes» des de Montserrat
- El silenci de Nico Williams davant la tempesta a Bilbao: desconnexió a les illes Maurici i a l’espera del pagament de la clàusula
- Els tumors desbanquen les malalties del sistema circulatori com la causa més freqüent de mort a Espanya
- Javier Albares, metge: «L’ús excessiu de pantalles pot provocar símptomes que portin diagnòstics equivocats de TDAH»