Entendre-hi més

Andreu Escrivà, ambientòleg: «La sostenibilitat és avui una estratègia de màrqueting, un pur engany»

L’expert en medi ambient ha denunciat en un assaig la «perversió» que les marques han fet d’un concepte que ha quedat desacreditat per guiar la transició ecològica, tot i que la població, es lamenta, continua pensant que comprar productes sostenibles serveix per salvar el planeta

L’ambientòleg Andreu Escrivà (València, 39 anys) està acostumat a rebre crítiques per divulgar sobre el canvi climàtic i que els negacionistes l’anomenin «calientòleg» i que altres veus més radicals de l’ecologisme el titllin de «viure del conte climàtic». Però després del seu últim llibre, ‘Contra la sostenibilitat’ (Arpa Editores en castellà i Sembra Llibres en català a partir del 13 de febrer), els seus ‘haters’ han guardat un estrany silenci. «Després de tant ‘greenwashing’ i ‘ecopostureig’ com veiem diàriament, en l’ambient flotava un rebuig cap aquesta paraula que ningú s’havia atrevit d’assenyalar», sospita.