Educació a Catalunya

Educació aposta perquè el curs 2023-2024 comenci la primera setmana de setembre a jornada completa

  • L’auditoria externa encarregada pel Govern confirma el fracàs de les tardes recreatives de setembre

  • La conselleria abordarà amb la comunitat educativa el calendari exacte de la tornada al col·le

BARCELONA 12/09/2012 PRIMER DIA DE COLE EN EL CEIP LA LLACUNA DE POBLENOU HAN HECHO HUELGA FOTO FERRAN NADEUCENTROS DE ENSEÑANZA VUELTA AL COLE CEIP ESCUELA COLEGIO PRIMARIA EDUCACION ALUMNOS NIÑOS CLASE / Ferran Nadeu

L’avanç de l’inici d’aquest curs escolar 22-23 a la primera setmana de setembre amb jornada intensiva durant tot el mes no ha fomentat l’equitat, objectiu que el Govern perseguia amb la mesura, segons va repetir moltes vegades. Al contrari, ha fet més gran la bretxa entra la xarxa privada-concertada i la pública. Mentre que en la primera, un 94% dels nens i nenes van fer ús del servei d’oci educatiu ofert de manera voluntària a les tardes a partir de la segona setmana (i un 90% la primera), en la pública només ho van fer un 40% la primera i un 45% la resta de setmanes. És a dir, el sistema de tardes recreatives va generar una situació de desigualtat evident que aquest dijous han reconegut tant la Secretària General d’Educació, Patrícia Gomà, com la secretària de Transformació Educativa, Núria Mora a la presentació dels resultats de l’auditoria externa encarregada pel Departament d’Educació per avaluar-ne la implementació.