A les xarxes socials és habitual que els usuaris s’envoltin de qui pensa igual que ells perquè els permet trobar-se més còmode, ja que es té la falsa sensació que els altres pensen el mateix. Això s’explica pel «filtre bombolla». El terme el va encunyar el 2017 el ciberactivista Eli Parisier i es refereix al fenomen segons el qual, quan naveguem per internet i interactuem a les xarxes socials, en realitat ho estem fent dins d’una bombolla comunitària en què bona part dels nostres contactes se senten identificats amb les nostres idees. Una bombolla, doncs, en què les opinions personals es retroalimenten. A més d’això hi ha la «cambra d’eco», que és quan certes informacions o idees es difonen constantment i així s’amplifica, mitjançant la repetició, el missatge en qüestió.
Joves i internet
Quan les xarxes són una bombolla en què tothom pensa com tu
L’Europol avisa que l’aïllament social, internet i les ‘fake news’ han afavorit l’auge d’ideologies extremistes

Temes:
Homofòbia Racisme Xarxes socials TikTok Menors i xarxes socials Joves Adolescents Masclisme Extrema dreta
El més llegit
- L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial
- Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»
- Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- L’ús del cinturó condiciona les ajudes del bus que va xocar a França