Fins no fa gaire, es parlava de la menopausa entre murmuris. ¿Qui voldria veure’s, recorrent a tòpic, com una d’aquestes senyores suoses i insomnes que estan irritades davant l’adveniment de l’‘àngel exterminador’ dels seus anys daurats? Tanmateix, d’un temps ençà, una nova generació de dones han tret el climateri del soterrani en el qual durant segles, quan no mil·lennis, s’ha mantingut tancat amb pany i clau. I davant les evidents carències en la investigació, en la formació del personal sanitari i en l’educació sexual i de salut –sovint cada dona ho viu encara com si fos la primera–, una fabulosa indústria basada en la telemedicina i en el sector de la bellesa i el benestar femení s’ha llançat a la carrera, disposada a convertir aquesta etapa vital en una categoria de consum lucrativa. La premsa anglosaxona, amb el gallet sempre a punt per batejar fenòmens, l’ha anomenat «la febre de l’or de la menopausa».
8-M tot l’any
La febre de l’or de la menopausa: ’coaches’, cosmètica, telemedicina i fins i tot ‘líftings’ vaginals amb làser
Silicon Valley i ‘celebrities’ es llancen a la nova frontera del benestar femení, un mercat que mou 650.000 milions d’euros arreu del món
Metges i divulgadors reclamen més investigació, educació i formació especialitzada

El més llegit
- Tenir 13 anys i aparèixer (o no) en els rànquings de guapes de la teva classe: «Donen molta inseguretat, de vegades acabes plorant al lavabo»
- El gran aconseguidor de la trama no tenia límits
- "Ens deixen a l’estacada 16 mesos"
- Protecció Civil activa l’alerta per pluges intenses al Pirineu, Terres de l’Ebre, Lleida i la Catalunya central
- Felip VI vol curar ferides amb la visita a Montserrat i Badia del Vallès