Fins no fa gaire, es parlava de la menopausa entre murmuris. ¿Qui voldria veure’s, recorrent a tòpic, com una d’aquestes senyores suoses i insomnes que estan irritades davant l’adveniment de l’‘àngel exterminador’ dels seus anys daurats? Tanmateix, d’un temps ençà, una nova generació de dones han tret el climateri del soterrani en el qual durant segles, quan no mil·lennis, s’ha mantingut tancat amb pany i clau. I davant les evidents carències en la investigació, en la formació del personal sanitari i en l’educació sexual i de salut –sovint cada dona ho viu encara com si fos la primera–, una fabulosa indústria basada en la telemedicina i en el sector de la bellesa i el benestar femení s’ha llançat a la carrera, disposada a convertir aquesta etapa vital en una categoria de consum lucrativa. La premsa anglosaxona, amb el gallet sempre a punt per batejar fenòmens, l’ha anomenat «la febre de l’or de la menopausa».
8-M tot l’any
La febre de l’or de la menopausa: ’coaches’, cosmètica, telemedicina i fins i tot ‘líftings’ vaginals amb làser
Silicon Valley i ‘celebrities’ es llancen a la nova frontera del benestar femení, un mercat que mou 650.000 milions d’euros arreu del món
Metges i divulgadors reclamen més investigació, educació i formació especialitzada

El més llegit
- Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- "Tenia 18 anys i vaig deixar seduir-me pels diners fàcils"
- El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió