Educació a Catalunya

¿Tenen els instituts prou recursos per ensenyar català?

  • Els docents reclamen recursos pedagògics per atendre la pluralitat lingüística de l’alumnat nouvingut

  • Reincorporar l’assignatura de llengua catalana a l’FP de grau mitjà és una altra de les reivindicacions

BARCELONA 9/10/2008 ESCOLA BALDOMER SOLA DE BADALONA EN LA IMAGEN DIBUJOS DE LOS NIÑOS DEL AULA DE ACOGIDA FOTO DE JULIO CARBO / JULIO CARBO

Un dels espais amb què compta l’escola catalana per ensenyar l’idioma als alumnes nouvinguts són les ‘aules d’acollida’. Espais pensats perquè els nens i nenes aprenguin la llengua i puguin integrar-se a l’aula convencional amb els coneixements bàsics de l’idioma. Aquestes aules, que són un element clau per a l’ensenyament del català, són les que reben els alumnes procedents de la matrícula viva –les incorporacions amb el curs escolar començat–, fet que, com passa en les classes del carnet de conduir, fa que moltes vegades s’hagi d’anar començant de zero cada vegada que arriben alumnes nous, sigui el moment que sigui. Hi ha alumnes que no saben ni llegir ni escriure en el nostre alfabet compartint ‘aula d’acollida’ amb altres que el dominen perfectament. Moltes vegades l’únic que tenen en comú és no saber català.