Fins que es faci pública la informació de les caixes negres és impossible saber què va passar exactament el gèlid matí d’aquest dimecres perquè un Civia 465 impactés per darrere amb un sèrie 447, deixant 155 ferits lleus i l’ensurt dels 1.300 passatgers que viatjaven entre els dos combois. Tanmateix, sí que hi ha sobre la taula fets importants a tenir en compte que, sumats, apunten a una tempesta perfecta de factors. Professionals del sector consultats mantenen que la boira i la situació del baixador –immediatament després d’un revolt– van jugar a la contra en un escenari amb més elements. El «senyal permissiu» (la P que es veu als semàfors), una operació habitual que permet que el maquinista passi un semàfor vermell, en aquest cas es va poder complicar per la nul·la visibilitat que provocaven la boira i la corba. Per això és possible que el maquinista, malgrat passar a poca velocitat, no veiés el tren estacionat i el piqués per darrere. A més, el tren que va rebre l’impacte, un 447, no disposa de leds posteriors, com sí que tenen altres 447 regionals, diferència que es nota, i molt.
Accident ferroviari
Tempesta perfecta a Montcada: boira, un senyal equívoc, una corba amb poca visibilitat i una possible badada
El tren estacionat a Montcada-Manresa que va rebre l’impacte és un 447 que no té leds posteriors moderns, factor que també va poder afectar que el maquinista no el veiés

A1-161482173.jpg /
Temes:
El més llegit
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Alliberada la presa espanyola més jove a l’estranger: Fátima Ofkir complia cadena perpètua a Oman per tràfic de drogues
- Mapa del canvi d’hora 2025: quins països canvien a l’horari d’estiu, quins han deixat de fer-ho i on està prohibit
- La jove de l’Hospitalet presa set anys a Oman torna a casa