El fenomen de la quantitat de xavals ‘enxampats’ mirant el Mundial a classe ha tornat a posar sobre la taula del debat educatiu la conveniència o no de l’ús de l’ordinador a classe. El mateix debat el va suscitar fa poques setmanes l’anunci del Departament d’Educació de la inversió de 200 milions de fons europeus en la digitalització de les aules en un context en què un dels principals problemes de la infància és la seva dependència de les pantalles.
Educació a Catalunya
¿És possible mantenir l’atenció de l’alumnat adolescent en aules amb un ordinador per pupitre?
«Quan tens tot el matí el portàtil davant, el risc de perdre l’alumne és molt gran; no és només el Mundial, són els jocs ‘online’ o el xat de Gmail», assenyala la professora Mercè Garcia
Héctor Gardó, expert en educació digital, apunta que el problema no és la tecnologia sinó els usos i defensa utilitzar el portàtil només per activitats concretes
TERRASSA 19 4 2010 REPORTAJE SOBRE LAS NUEVAS TECNOLOGIAS COMO SON LAS PIZARRAS DIGITALES EN EL IES TORRE DEL PALAU DE TERRASSA FOTO JOSEP GARCIA /
Temes:
Educació Mestres i professors Educació secundària Educació primària Educació a Catalunya Col·legi
El més llegit
- Hisenda avisa: fins a 2.500 euros de multa per pagar aquestes quantitats amb diners en efectiu
- Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Les barraques de Montcada pugen un 25% després de dos anys d’oblit
- El BBVA anuncia al Banc Sabadell la seva intenció de negociar una fusió
- Daniel Sancho: "Vaig esquarterar el cos perquè estava en xoc"