El fenomen de la quantitat de xavals ‘enxampats’ mirant el Mundial a classe ha tornat a posar sobre la taula del debat educatiu la conveniència o no de l’ús de l’ordinador a classe. El mateix debat el va suscitar fa poques setmanes l’anunci del Departament d’Educació de la inversió de 200 milions de fons europeus en la digitalització de les aules en un context en què un dels principals problemes de la infància és la seva dependència de les pantalles.
Educació a Catalunya
¿És possible mantenir l’atenció de l’alumnat adolescent en aules amb un ordinador per pupitre?
«Quan tens tot el matí el portàtil davant, el risc de perdre l’alumne és molt gran; no és només el Mundial, són els jocs ‘online’ o el xat de Gmail», assenyala la professora Mercè Garcia
Héctor Gardó, expert en educació digital, apunta que el problema no és la tecnologia sinó els usos i defensa utilitzar el portàtil només per activitats concretes

TERRASSA 19 4 2010 REPORTAJE SOBRE LAS NUEVAS TECNOLOGIAS COMO SON LAS PIZARRAS DIGITALES EN EL IES TORRE DEL PALAU DE TERRASSA FOTO JOSEP GARCIA /
Temes:
Educació Mestres i professors Educació secundària Educació primària Educació a Catalunya Col·legi
El més llegit
- Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- El Reial Club Marítim es traslladarà amb el World Trade Center el 2028
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci