Educació a Catalunya

¿És possible mantenir l’atenció de l’alumnat adolescent en aules amb un ordinador per pupitre?

  • «Quan tens tot el matí el portàtil davant, el risc de perdre l’alumne és molt gran; no és només el Mundial, són els jocs ‘online’ o el xat de Gmail», assenyala la professora Mercè Garcia

  •  Héctor Gardó, expert en educació digital, apunta que el problema no és la tecnologia sinó els usos i defensa utilitzar el portàtil només per activitats concretes

TERRASSA 19 4 2010 REPORTAJE SOBRE LAS NUEVAS TECNOLOGIAS COMO SON LAS PIZARRAS DIGITALES EN EL IES TORRE DEL PALAU DE TERRASSA FOTO JOSEP GARCIA / JOSEP GARCIA (Delegaciones)

El fenomen de la quantitat de xavals ‘enxampats’ mirant el Mundial a classe ha tornat a posar sobre la taula del debat educatiu la conveniència o no de l’ús de l’ordinador a classe. El mateix debat el va suscitar fa poques setmanes l’anunci del Departament d’Educació de la inversió de 200 milions de fons europeus en la digitalització de les aules en un context en què un dels principals problemes de la infància és la seva dependència de les pantalles.