Debat gastronòmic

Els tripijocs dels ‘influencers’ dels restaurants obren una polèmica a Itàlia

  • El bloguer Alessandro Bologna ha destapat la publicitat encoberta i els xantatges darrere de certes ressenyes gastronòmiques

  • La Guàrdia de Finances ha obert una investigació sobre els mètodes que utilitza el col·lectiu per acaparar seguidors

El primer a obrir la capsa de Pandora ha sigut el romà Alessandro Bologna, de 44 anys, ell mateix un ‘influencer’ de restaurants, cuina i gastronomia. Bologna va acudir a un restaurant de menjar de carrer que havia rebut ressenyes positives dels seus col·legues i es va gravar en vídeo criticant l’oferta gastronòmica de l’establiment. Després el va pujar al seu canal a YouTube, en el qual utilitza el pseudònim Franchino Er Criminale i té més de 200.000 seguidors. «Vull denunciar els bloguers de menjar que reben diners dels restaurants», va deixar anar, abans d’explicar que, en realitat, el fenomen dels ‘influencers’ que fan publicitat a les xarxes a canvi de diners amaga fraus gegants.