Debat gastronòmic

Els tripijocs dels ‘influencers’ dels restaurants obren una polèmica a Itàlia

El bloguer Alessandro Bologna ha destapat la publicitat encoberta i els xantatges darrere de certes ressenyes gastronòmiques

La Guàrdia de Finances ha obert una investigació sobre els mètodes que utilitza el col·lectiu per acaparar seguidors

Els tripijocs dels ‘influencers’ dels restaurants obren una polèmica a Itàlia

El primer a obrir la capsa de Pandora ha sigut el romà Alessandro Bologna, de 44 anys, ell mateix un ‘influencer’ de restaurants, cuina i gastronomia. Bologna va acudir a un restaurant de menjar de carrer que havia rebut ressenyes positives dels seus col·legues i es va gravar en vídeo criticant l’oferta gastronòmica de l’establiment. Després el va pujar al seu canal a YouTube, en el qual utilitza el pseudònim Franchino Er Criminale i té més de 200.000 seguidors. «Vull denunciar els bloguers de menjar que reben diners dels restaurants», va deixar anar, abans d’explicar que, en realitat, el fenomen dels ‘influencers’ que fan publicitat a les xarxes a canvi de diners amaga fraus gegants.