Educació

Fer de locutors o parlar d’homofòbia: els instituts espremen «la bogeria» pel Mundial

  • Després de confirmar l’interès desmesurat de l’alumnat pel Mundial, celebrat en horari escolar, molts docents aprofiten per reflexionar sobre qüestions fonamentals

MANU MITRU

Més enllà de confirmar que a/ el Mundial genera un interès desmesurat («bogeria», en paraules dels profes) en un gruix de l’alumnat i b/ que les aules digitalitzades –un ordinador per criatura– poden ser una arma de doble tall, professors de tot el territori estan fent de la necessitat virtut i se les estan enginyant per intentar aprofitar el fenomen per conversar amb els nois dels molts (i complexos) temes que travessen la polèmica competició. Del negoci del futbol a la geopolítica, passant pels drets humans i adaptant-se, òbviament, a l’edat de la classe. No tot l’interès per la competició havia de quedar reduït o com els alumnes s’ho munten per seguir-la d’amagat des dels seus dispositius mòbils.