Educació a Catalunya

La falta de professors i les elevades ràtios a les aules limiten l’impuls de l’FP

  • L’alta demanda d’aquests estudis per part dels joves provoca que hi hagi classes sobresaturades

  • «Ensenyar a programar amb 30 estudiants per aula és realment difícil», remarca el director de l’Institut Tecnològic de Barcelona

A1-159960719.jpg / MANU MITRU (EPC)

La proclamada aposta del Departament d’Educació per la formació professional té en les elevades ràtios (més de 30 alumnes per aula) i en la falta de professorat els seus punts febles. Un cas paradigmàtic és el de l’Institut Tecnològic de Barcelona (ITB), un dels centres referents en l’FP d’informàtica a Catalunya. Malgrat que és un centre gran –compten amb 700 places especialitzades en formacions tecnològiques– tenen el doble de demanda que d’oferta (no en va són el centre més sol·licitat de l’Estat). Aquest curs 22-23, va omplir totes les places en la primera preinscripció. Ni una plaça de vacant als pupitres. Això contrasta amb una altra situació: les places que no hi ha manera d’omplir són les dels professors. A mitjans de novembre, l’ITB encara té dues vacants, i té quatre permisos de paternitat imminents que ja saben que no podran cobrir.