Salut

Instagram dispara els retocs estètics: l’edat mitjana de la primera intervenció baixa de 35 a 20 anys

  • La clientela jove sol·licita modificar llavis, pòmuls i nas perquè el seu rostre s’assembli al que li ofereixen els filtres

  • ‘Influencers’ en xarxes socials publiciten i parlen sense embuts de les seves intervencions estètiques

123RF

‘Top Model Look’ és el nom d’un filtre d’Instagram que allisa la pell, elimina imperfeccions, afina el nas i dona volum als llavis i als pòmuls. També és el nom d’un tractament de remodelació facial, un tipus de medicina estètica que ofereixen diverses clíniques espanyoles. Poca importància té si va ser abans l’ou o la gallina, perquè la realitat és que la medicina estètica i les xarxes socials estan ja tan vinculades que joves de 20 anys, principalment dones, acudeixen a les clíniques a la recerca de farcits d’àcid hialurònic i toxina botulínica amb l’objectiu que el seu rostre s’assembli al que li ofereixen els filtres. La medicina estètica s’ha convertit en una gallina d’ous d’or, amb una facturació anual a Espanya de més de 3.500 milions d’euros el 2021. És tretze vegades el que va facturar el cine i el doble que el sector del videojoc.