Educació

Fracàs escolar: elles abandonen menys, però ho paguen més car

  • La concentració en sectors tradicionalment feminitzats, amb salaris més baixos i menys progressió, dificulta la inserció laboral de les joves

  • La taxa d’abandonament escolar de les noies de nacionalitat estrangera (18,9%) és el doble de la de noies amb nacionalitat espanyola

A1-158152132.jpg / ANNA MAS TALENS (EPC)

La masculinització de l’abandonament escolar prematur –la xifra en ells és del 19,4%, davant el 9,9% en elles– invisibilitza l’abandonament de les noies i, el més preocupant, les seves especificitats. Malgrat que objectivament elles són menys, l’abandonament escolar femení agreuja la fractura de gènere, ja que, en comparació amb els nois, elles tenen menors oportunitats formatives i laborals. Aquestes són algunes de les conclusions de l’estudi ‘L’abandonament escolar prematur des de la perspectiva de gènere. ¿On són les noies que abandonen?’ de les investigadores Maribel Garcia, doctora en Sociologia de l’Educació i investigadora del grup d’investigació GRET de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i Hungria Panadero, coordinadora de projectes de la Fundació Ferrer i Guàrdia; elaborat per a la Diputació de Barcelona i presentat aquest dimecres.