Màrqueting reaccionari

Tamara Falcó, la nova versió distingida (i molt més perillosa) del discurs ultracatòlic

  • Activistes ultracatòlics i LGTBI arriben a un estrany consens: la icona rosa, amb les seves paraules sobre la sexualitat i «el mal», pot arribar a molt més públic que els referents reaccionaris de sempre

  • Els ‘lobbies’ antigènere i antiavortament intenten atraure ‘influencers’ per ampliar la seva base

El Papa no sol mostrar el seu enuig. Almenys no en públic. Al març, però, Tamara Falcó va aconseguir treure Francesc de polleguera. Marquesa de Griñón, filla d’Isabel Preysler i de Carlos Falcó, icona de la premsa rosa, ‘influencer’ i xef, Falcó va viatjar a Roma amb 87 rosaris i una figura de la Verge per rebre la benedicció del Pontífex. Quan es va agenollar davant d’ell, portava als braços la mare de Jesucrist, de manera que semblava que Maria també estigués ajupida. El Papa, assegut i immers sense voler en una escena iconoclàstica, fins i tot sacrílega, va començar a moure amb energia la mà dreta perquè Falcó s’aixequés. «Vaig veure el Papa enfadat i jo no entenia res. El meu cervell no pensava en això», va explicar després en un ‘reality’ de Netflix.