Dret a l’educació

Famílies de nens amb necessitats especials denuncien retallades

  • Mentre el Departament d’Educació insisteix que «aquest serà el curs de l’escola inclusiva», diverses famílies es rebel·len contra la disminució d’hores d’auxiliars de suport

  • «En l’entrevista de benvinguda em van vendre unes hores de cuidadora i ara em trobo que no és el que em van explicar», denuncia una mare d’un nen d’I-3 al Vendrell

A1-157355482.JPG / PAU MARTÍ (EPC)

S’han unit per sumar forces i lluitar junts, conscients que, ara com ara, l’única manera d’aconseguir els recursos necessaris perquè els seus fills puguin assistir a l’escola amb la màxima normalitat possible és fent soroll. La llista de famílies que han aconseguit hores de cuidadora o infermeres escolars gràcies a la pressió mediàtica i a les xarxes socials és llarga. «No hauria de ser així, però no tenim cap altre remei. Tot el que demanem està reconegut per llei des del 2017, però, cinc anys més tard, hem de continuar batallant cas per cas, nen per nen», assenyalen des de les entitats. Aquesta mateixa setmana la Federació Catalana d’Autisme feia públic un comunicat en el qual denunciava l’abandonament de les famílies per part del Departament de Educació i els inconvenients que en moltes ocasions els han posat en els processos d’inscripció i en l’assignació d’auxiliars de suport –o cuidadores–, situació que, insisteixen, «augmenta la desprotecció de l’alumnat amb trastorn de l’espectre autista (TEIA) a les escoles i als instituts». El dia després que el Departament presentés, aquest dilluns, la Taula de Participació per a l’Escola Inclusiva, una cosa que, en paraules del conseller Cambray, és la seva prioritat per a aquest curs.