Educació a Catalunya

Educació impulsa la taula per a una escola inclusiva entre l’escepticisme de les famílies, que demanen «fets»

  • «Els debats estan molt bé, però els nostres fills són a l’escola avui; necessitem accions i inversió ja», reclamen els afectats

  • «Vaig estar parlant amb Cambray sobre les cuidadores sanitàries i desconeixia la poca formació que reben», explica Ana Ibáñez

A1-144624928.jpg / ZOWY VOETEN (EPC)

Ana Ibáñez és mare, membre de la plataforma per la infermeria escolar i una de les més de 100 persones que aquest dilluns a la tarda van assistir a la presentació de la Taula de Participació per a un Sistema Educatiu Inclusiu, integrada per representants de diferents sectors: famílies, entitats, administracions públiques, alumnat, professorat i experts del món universitari. Una taula amb què Educació assegura que vol «fomentar la participació de la comunitat educativa, i donar veu i escoltar activament les entitats implicades per construir i fer avançar la mirada de la inclusió en tot el sistema educatiu». «Ningú no pot dir que sigui una mala idea», assegura Ibáñez, que no pot ocultar certa desconfiança. «Anem cinc anys tard. El que volem i necessitem són actuacions, no debats. Els nostres fills i filles són a l’escola ara», resumeix aquesta activista per l’educació inclusiva, que considera que la creació de la taula és un intent del Departament de demostrar que està per la feina.