Educació a Catalunya

Parlen els mestres: «Les criatures estan molt ‘tocades’ i això es nota en el comportament i en les notes»

  • Les proves de competències bàsiques de 4t d’ESO mostren un retrocés general en matemàtiques i català, sobretot en els nens de centres d’alta i màxima complexitat

  • «Les matemàtiques s’aprenen equivocant-se, i veient on t’has equivocat; això era gairebé impossible a través d’una pantalla, era fàcil caure en el ‘no ho entenc, no ho provo’», assenyala una mestra

Barcelona 15/06/2020 Coronavirus Covid-19 alumnos de sexto de primaria del Institut Escola Antaviana en el barri de Roquetes van a clase siguiendo los protocolos de seguridad FOTO de FERRAN NADEU / FERRAN NADEU (EPC)

Les matemàtiques s’aprenen practicant; equivocant-se i veient on t’estàs equivocant; llapis i goma en mà. Veient-ho el professor o veient-ho el company de pupitre. Ho diu Gemma Solé, experimentada professora de Matemàtiques i Tecnologia de secundària que exerceix al barri del Besòs, a Barcelona, que si d’alguna cosa sap és d’ensenyar mates i d’intentar fer tant poc pesades com pugui les motxilles dels seus alumnes, moltes massa grosses per la seva edat.