Espanya és el país amb més taxa de repetició de l’OCDE: als 15 anys, el 29% de l’alumnat ha hagut de tornar a la casella de sortida algun any. ¿Són els estudiants espanyols més obtusos que la resta i per això repeteixen més? No. Més aviat, el que passa és que hi ha una «cultura del suspens», en paraules de Lucas Gortazar, investigador d’ESADE i especialista en educació i política social. ¿Serveix per a alguna cosa repetir curs? No gran cosa. És «ineficaç, car, desigual i injust», en paraules de Xabi Bonal, professor de Sociologia a la Universitat Autònoma de Barcelona, divulgador i investigador.
Tornada a l’escola
Repetir curs és «ineficaç, injust i car»
Un informe de Save the Children demostra que la repetició té un efecte nul sobre l’aprenentatge, perjudica els estudiants de baix nivell socioeconòmic i costa a les arques de l’Estat 1.441 milions d’euros a l’any

Temes:
Nens Mestres i professors Educació secundària Educació infantil Club d'Educació i Criança Col·legi
El més llegit
- Àlex Márquez: «El meu germà té pilotes, bé, ara una i mitja»
- "No guiris, només locals": augmenten els usuaris d''apps' de cites que veten els 'expats' a Barcelona
- El paradís familiar que no sabies que necessitaves (i ara no podràs viure sense)
- Paella gratis i rumba en directe en la inauguració del nou ‘wakepark’ de Castelldefels
- Jaume Collboni, en la marxa de l’Orgull LGTBI prohibida a Budapest: «Pot passar demà a Barcelona»