Després de dècades reclamant el final dels peatges, ja són molts a Catalunya els que troben a faltar les barreres i les casetes taronges. Durant els dies del pont de Sant Joan passarà, amplificat, el que ja és habitual els últims mesos, tant en dies feiners com en cap de setmana: cues quilomètriques, en molts casos agreujades per incidències a la calçada. El trànsit ha basculat des de les carreteres secundàries a les autopistes principals i això ha tingut un efecte dòmino en la sinistralitat, que també ha canviat la pell. No hi ha bones notícies quan es parla de seguretat viària i hi ha una sola vida afectada, però en tota aquesta situació es pot convalidar la dita que ‘no hi ha mal que per bé no vingui’. És veritat que els sinistres han crescut de manera substancial a l’AP-7 (un 30% més i suposen el 40% dels accidents registrats a les principals vies catalanes), però en termes globals, la caiguda de la sinistralitat és gairebé del 20%.
Seguretat viària
El col·lapse de l’AP-7 redueix els accidents més greus
La xifra de sinistres amb morts i ferits de consideració cau un 21,3% malgrat que les víctimes mortals són 77, les mateixes que el 2019. L’autopista del Mediterrani, que concentra un 40% més de trànsit, és molt més segura que les carreteres secundàries perquè s’eviten els xocs frontals
El més llegit
- Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- "Tenia 18 anys i vaig deixar seduir-me pels diners fàcils"
- El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió