Infraestructures

La línia 9 del metro i altres eternes promeses del Govern

El tram central del suburbà, després de 10 anys amb les obres aturades, torna a aixecar pols per tenir-ho tot acabat el 2029. La T-Mobilitat i la prolongació de l’L-8 de Ferrocarrils, els altres grans plans en espera

BARCELONA 09 12 2020 Barcelona Obres parades L9 del metro Mandri amb bonanova (a la foto) o zona camp nou FOTO de FERRAN NADEU / FERRAN NADEU

En política, incomplir és un fenomen no vinculant que, a més, té a favor seu la desmemòria ciutadana. És a dir, que si has promès alguna cosa en el programa electoral, en el pressupost, en la reunió amb l’associació de veïns i després no l’executes, no passa res. Tret que en les eleccions et passi factura. Conegut el grau d’acompliment dels comptes estatals, està clar que l’Estat no ha complert amb Catalunya, regió on només s’ha dut a terme el 35,8% del previst. Aquest diari ja va donar bon compte d’algunes de les obres paralitzades o no realitzades més importants, com el desdoblament de vies de l’R-3, l’eix ferroviari de la Sagrera i el soterrament de vies en diversos municipis de l’entorn de Barcelona. Però també el Govern té molt a callar. Segurament no tant. La línia 9, la T-Mobilitat i la connexió de línies de Ferrocarrils pel centre de la capital catalana són els exemples que aquí desenvoluparem.