Els reptes de l’educació

Arquitectes i professors dissenyen l’escola del futur de Catalunya

  • Una guia actualitza per primera vegada en 22 anys els criteris per construir centres educatius

  • Adaptats als nous mètodes d’aprenentatge, seran edificis sostenibles i amb espais polivalents

La transformació educativa no només implica un nou enfocament en la manera de formar l’alumnat, sinó també un nou concepte de l’espai i dels seus usos. El 2019, el Departament d’Educació, el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) i la Fundació Jaume Bofill van iniciar un camí per repensar el disseny de les escoles. Aquest treball, en el qual han participat 80 experts i que ha estat coordinat pel pedagog Jordi Vivancos i pels arquitectes Mariona Genís i David Lladó, s’ha plasmat ara en el document ‘Nous aprenentatges, nous espais’, una guia en la qual, per primera vegada en 22 anys, es fixen els nous criteris de construcció i de transformació dels espais dels centres educatius. Criteris que, segons remarca Educació, busquen «trencar la rigidesa actual» del disseny de les escoles públiques i acompanyar les noves metodologies d’aprenentatge.