El debat social sobre la bicicleta sempre gira al voltant del mateix, el seu paper en la mobilitat de les grans ciutats. Es parla d’infraestructura, urbanisme, convivència, drets, deures, salut, sinistralitat, lluita per l’espai públic, l’oportunitat que la gent es mogui de manera activa. Però la bici és també un important actiu econòmic. En diferents àmbits, com el turisme, la logística i la indústria. De tot això es va parlar dimecres al Senat en una sessió de treball que portava per títol ‘Bicicleta, ciutat i estratègia’. I sí, un munt de ciutats van versar sobre la seva gradual ‘amsterdamització’, però també hi va haver experts que van compartir un missatge clar: els pedals són progrés social i ambiental, però també empresarial i laboral. ‘Grosso modo’, i a tall d’aperitiu, segons laFederació Europea de Ciclistes, la bici genera al continent uns beneficis globals de 150.000 milions d’euros, 50.000 més que el que surt dels creuers. Però aquí, per sota el Pirineu, queda molt per fer.
Les oportunitats del ciclisme
La bicicleta, un gegant europeu de 150.000 milions d’euros que no acaba d’arrencar a Espanya
Més enllà de la mobilitat sostenible i la salut, la bici és també un motor econòmic en auge, de molt potencial en matèria de turisme, repartiment de mercaderies i indústria. Els experts reclamen canvis normatius i d’hàbits
El més llegit
- Tres històrics deixen el Balcó Gastronòmic del Port Olímpic
- Manolo García: "M’ha agradat que, de cada dos catalans, un no ha anat a votar"
- Com l'escalada ajuda Carlos Soria a sortir de l'accident a 7.700m de fa just un any: “Vaig al rocòdrom a les 7.00 h”
- Catalunya i Madrid s’allunyen de la productivitat de les regions més riques
- Tres turistes espanyols moren en un tiroteig al centre de l’Afganistan