L’«aproximació etnogràfica», com es refereixen a l’estudi, s’ha fet a les ciutats de Mataró, Terrassa i Vic i s’ha centrat en la comunitat senegalesa i gambiana, però les seves conclusions són extrapolables a pràcticament tot el territori i a gairebé totes les comunitats migrants arribades de països pobres i haurien de ser escoltades en tots els claustres d’escoles i instituts. Una de les principals revelacions és el pes de l’efecte Pigmalió. El fet que no és només que els estudiants d’origen migrant no trobin recolzament per part dels seus professors per anar a la universitat, sinó que en no poques ocasions directament els conviden a no fer-ho.
Dret a l’educació
Quan el futur acadèmic depèn del color de la teva pell
Un estudi antropològic assenyala que la mirada negativa i les baixes expectatives dels professors cap als alumnes d’origen migrant, l’anomenat efecte Pigmalió, és un dels principals factors que dificulta que arribin a la universitat

Temes:
El més llegit
- La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius