‘Senat’ i ‘bicicleta’ són dues paraules difícils de maridar en una frase. El fet que aquí no només vagin juntes, sinó que el ciclisme hagi ocupat tota una jornada de treball a la cambra de representació territorial, és, a més de notícia, símptoma de moltes coses que estan passant i estan per venir. Sota el títol ‘Bicicleta, ciutat i estratègia’, l’Espanya que cap dins l’edifici del número 3 del carrer de Bailén de Madrid ha pogut comprovar que la mobilitat activa i sostenible no és una cosa d’esquerres o dretes, i que el ciclisme, sobretot el vinculat a la ciutat, no pretén trepitjar ningú. I encara més, que estem davant un sector que mou molts diners, que genera molta ocupació i que condiciona la salut ciutadana. Com a conclusió del debat, auspiciat per la Xarxa de Ciutats per la Bicicleta, sembla que només s’avançarà amb compromís públic i empenta privada. Amb un desig de cara al 2030: que el 10% dels desplaçaments quotidians de les principals metròpolis del país es facin pedalant.
El futur de les metròpolis
Bici urbana: les ciutats espanyoles acceleren la seva ‘amsterdamització’
Ajuntaments i experts en mobilitat sostenible comparteixen impressions durant una jornada al Senat que acaba amb una conjura col·lectiva: que el 2030 el 10% dels desplaçaments a les urbs es facin pedalant

El més llegit
- Els Mossos tanquen la investigació per la mort de l’amo de Mango: conclouen que la caiguda va ser accidental
- ‘La casa nostra’, la ‘sitcom’ de Dani de la Orden amb què 3Cat recuperarà l’esperit de ‘Plats bruts’
- Badalona desallotja el popular bar de 'tardeos' Santa Lola davant el malestar dels propietaris
- Ferran Corominas: "Vam jugar 10 minuts plorant, ens vèiem a Segona"
- "La sarna ja és un problema de salut pública entre els joves"