Infraestructures

Les millores a Rodalies capgiren la xarxa ferroviària catalana

Els projectes del corredor mediterrani, l’àmbit de la Sagrera, el soterrament de les vies a Sant Feliu i la transformació de l’estació de Molins de Rei generen profunds canvis en mitja dotzena de línies

Jordi Cotrina

Després de molt temps reclamant la reforma d’un carrer, després d’anys de queixes a l’ajuntament pel mal estat de la via pública, les obres de millora donen pas a un altre estat d’ànim. Esperança davant el que ve, però també estupor comercial i veïnal per les molèsties que generen les obres. Aquest fenomen també té lloc quan alguna cosa passa en el transport públic, quan s’alteren les rutines de mobilitat ciutadana. I això és precisament el que és a punt de passar, i de quina manera, a Rodalies. Després d’anys de reivindicació, de reclamar una transformació de la xarxa ferroviària catalana, arriben els projectes. I les afectacions... Quatre obres en marxa o a punt de començar generaran importants canvis en diferents línies a partir del cap de setmana vinent i durant prop d’un any: la cicatriu ferroviària de la Sagrera, el soterrament de vies a Sant Feliu de Llobregat, l’avanç del corredor mediterrani entre Castellbisbal i Vila-seca i l’adaptació de l’estació de Molins de Rei.