El robot avança amb sigil i s’atura quan detecta un obstacle. Llavors, perquè la destinació la té marcada a foc, busca una alternativa viable per arribar a unes coordenades predeterminades. I segueix el seu camí, sense pressa ni pausa, fins que arriba al seu objectiu, obre una comporta i l’interessat recull el paquet mitjançant el telèfon mòbil. Vol ser la furgo de repartiment del futur, però elèctrica, autònoma, sostenible. Tot bé. Però navega, i ja veurem fins quan, en uns llimbs normatius que obliguen a mantenir-lo en cert guaret. La tecnologia ja és aquí, però tota aquesta programació no té marc legal. I el més important: cal veure si té encaix a la ciutat contemporània, en els seus hàbits, els seus costums. Que ho preguntin a la bici i al patinet com és això de ser la nova a la selva del carrer.
Projecte de l’EIT Urban Mobility
Així serà el repartiment de mercaderies en el futur
Els robots autònoms ja estan preparats per distribuir paquets per les ciutats, però abans han d’adaptar-se les normatives per definir per on poden circular i en quines condicions
El robot iniciarà al juny una prova pilot en un mercat d’Esplugues de Llobregat
Pot arribar als 25 km/h i carregar fins a 100 quilos en diferents compartiments
Temes:
El més llegit
- Moren cinc turistes espanyols al caure un helicòpter a Nova York
- El curs escolar 2025-2026 a Catalunya començarà el 8 de setembre a primària i ESO i el 12 a Batxillerat i FP
- La dona morta al riu Hudson junt amb els seus tres fills és Mercè Camprubí Montal, neta i besneta de presidents del Barça
- Sancionada una treballadora per fingir que era muda i cobrar durant 16 anys una pensió
- Laporta i el seu soci moldau activen "una mina d’or"