Consultar l’hemeroteca de finals del 2014 i principis del 2015 genera cert rubor quan es tracta d’analitzar què ha passat amb la T-Mobilitat des del moment en què es va adjudicar la seva posada en marxa a un conglomerat d’empreses privades. La paraula més utilitzada pels polítics del moment era «revolució», i curiosament això, una revolta, però en el sentit d’alçament contra una cosa que no agrada, és el que ha acabat passant amb aquest projecte destinat a impulsar i millorar l’eficiència i l’experiència d’ús del transport públic. Més enllà dels sis anys de retard i dels sobrecostos (normals, lamentablement, en la immensa majoria d’iniciatives públiques), i més enllà del sarau entre Administració i concessionària, és probable que molts viatgers del bus i del metro, del tramvia o l’autocar metropolità es facin la mateixa pregunta: ¿Per què dimoni no tinc ja la targeta a la butxaca?
La gestió del transport públic
La T-Mobilitat, una història públic-privada sobre voler i no poder
Els experts consideren que el retard de sis anys en la posada en marxa del nou títol de transport es deu a una barreja de diversos factors: excés de confiança, mala planificació, falta de realisme i escassa implicació dels operadors

Temes:
El més llegit
- Així és el jardí viral de Barcelona amb més de 200.000 flors
- El tràfic de fàrmacs per crear la ‘droga dels pobres’ s’expandeix a la zona més vulnerable de Barcelona
- L’alcalde de Girona Lluc Salellas anuncia la mort del seu fill no nat «de manera inesperada»
- Adeu, Champions; ‘ciao’, Ancelotti
- La remuntada mai va ser real