Amb el suport de la nova llei educativa, la Lomloe, també coneguda com a ‘llei Celaá’, Catalunya posa el turbo en l’aplicació del model educatiu per competències. Un model més o menys assentat a primària, encara poc implantat a l’ESO i desconegut al batxillerat. Catalunya ja porta des del 2015 anant per aquesta via. Però els nous currículums d’aquestes etapes que està dissenyant el Departament d’Educació busquen estendre i consolidar aquesta manera d’ensenyar i d’avaluar en funció de les competències que ha adquirit l’alumne. Un model que fuig dels exàmens memorístics, reproductors i de les notes tradicionals.
L’educació a Catalunya
El nou model educatiu: alumnes preparats per resoldre problemes del dia a dia
«¿Podem considerar aprenentatge el que es memoritza per a un examen i després s’oblida?», qüestionen des de Rosa Sensat
«¿Què necessitem que sàpiguen els nens? ¿Tot? No. Hi ha coneixements imprescindibles i d’altres, d’adquiribles» apunta César Coll

El més llegit
- La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança