Amb el suport de la nova llei educativa, la Lomloe, també coneguda com a ‘llei Celaá’, Catalunya posa el turbo en l’aplicació del model educatiu per competències. Un model més o menys assentat a primària, encara poc implantat a l’ESO i desconegut al batxillerat. Catalunya ja porta des del 2015 anant per aquesta via. Però els nous currículums d’aquestes etapes que està dissenyant el Departament d’Educació busquen estendre i consolidar aquesta manera d’ensenyar i d’avaluar en funció de les competències que ha adquirit l’alumne. Un model que fuig dels exàmens memorístics, reproductors i de les notes tradicionals.
L’educació a Catalunya
El nou model educatiu: alumnes preparats per resoldre problemes del dia a dia
«¿Podem considerar aprenentatge el que es memoritza per a un examen i després s’oblida?», qüestionen des de Rosa Sensat
«¿Què necessitem que sàpiguen els nens? ¿Tot? No. Hi ha coneixements imprescindibles i d’altres, d’adquiribles» apunta César Coll

El més llegit
- L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- Rampes nocturnes: per què es produeixen, quines són les causes i què he de fer?
- Detinguda una administradora de finques per apropiar-se de 256.246 euros de 14 comunitats de veïns
- Els educadors que tractaven la menor tutelada violada pel 'Pelicot català' van descobrir al seu mòbil fotos i vídeos dels abusos