L’educació a Catalunya

El nou model educatiu: alumnes preparats per resoldre problemes del dia a dia

  • «¿Podem considerar aprenentatge el que es memoritza per a un examen i després s’oblida?», qüestionen des de Rosa Sensat

  •  «¿Què necessitem que sàpiguen els nens? ¿Tot? No. Hi ha coneixements imprescindibles i d’altres, d’adquiribles» apunta César Coll

Amb el suport de la nova llei educativa, la Lomloe, també coneguda com a ‘llei Celaá’, Catalunya posa el turbo en l’aplicació del model educatiu per competències. Un model més o menys assentat a primària, encara poc implantat a l’ESO i desconegut al batxillerat. Catalunya ja porta des del 2015 anant per aquesta via. Però els nous currículums d’aquestes etapes que està dissenyant el Departament d’Educació busquen estendre i consolidar aquesta manera d’ensenyar i d’avaluar en funció de les competències que ha adquirit l’alumne. Un model que fuig dels exàmens memorístics, reproductors i de les notes tradicionals.