La lluita contra la desigualtat

Les extraescolars perden un de cada tres alumnes per la pandèmia

  • Dos de cada 10 menors catalans no fan activitats formatives fora de l’escola

  • Els índexs de participació més baixos corresponen a famílies amb menys estudis i menys ingressos

Manu Mitru

Els experts en educació coincideixen a afirmar que l’educació dels nens no s’acaba quan acaba l’horari lectiu. I saben que les activitats extraescolars són un factor clau de l’èxit educatiu. No obstant, aquestes extraescolars també reprodueixen les desigualtats socioeconòmiques. Així, segons l’estudi ‘Educació 360º: més enllà del temps lectiu’, dos de cada 10 nens i adolescents no realitzen activitats extraescolars habitualment. Els índexs més baixos de participació responen, a més, a un determinat perfil: pares amb menys estudis, menys ingressos familiars, d’origen estranger i famílies monoparentals. Així, aquestes activitats, enriquidores, es converteixen en un espai generador de desigualtats. «L’alumnat amb més risc de fracàs escolar i en famílies amb pitjors condicions d’educabilitat és també l’alumnat que menys participa en extraescolars», advertia l’informe.