Els experts en educació coincideixen a afirmar que l’educació dels nens no s’acaba quan acaba l’horari lectiu. I saben que les activitats extraescolars són un factor clau de l’èxit educatiu. No obstant, aquestes extraescolars també reprodueixen les desigualtats socioeconòmiques. Així, segons l’estudi ‘Educació 360º: més enllà del temps lectiu’, dos de cada 10 nens i adolescents no realitzen activitats extraescolars habitualment. Els índexs més baixos de participació responen, a més, a un determinat perfil: pares amb menys estudis, menys ingressos familiars, d’origen estranger i famílies monoparentals. Així, aquestes activitats, enriquidores, es converteixen en un espai generador de desigualtats. «L’alumnat amb més risc de fracàs escolar i en famílies amb pitjors condicions d’educabilitat és també l’alumnat que menys participa en extraescolars», advertia l’informe.
La lluita contra la desigualtat
Les extraescolars perden un de cada tres alumnes per la pandèmia
Dos de cada 10 menors catalans no fan activitats formatives fora de l’escola
Els índexs de participació més baixos corresponen a famílies amb menys estudis i menys ingressos

El més llegit
- Àlex Márquez: «El meu germà té pilotes, bé, ara una i mitja»
- Jaume Collboni, en la marxa de l’Orgull LGTBI prohibida a Budapest: «Pot passar demà a Barcelona»
- Pablo Ortiz, dermatòleg: «El concepte de prendre el sol ha de desaparèixer. Del sol cal cuidar-se»
- El paradís familiar que no sabies que necessitaves (i ara no podràs viure sense)
- "No guiris, només locals": augmenten els usuaris d''apps' de cites que veten els 'expats' a Barcelona