«Jo no soc policia, soc hoteler, i sé que tindré problemes amb alguns clients. És un tema que pertany a la privacitat de cada persona... La llei de protecció de dades, ¿on és?», protesta el Juan, de 65 anys, amo del bar La Cabaña, situat als carrers del Raval de Barcelona. I com el Juan, són molts els hotelers que mostren el seu desacord davant la mesura que obliga els clients a ensenyar el certificat Covid-19 abans d’entrar a qualsevol bar, restaurant, gimnàs o residència. «És un procés que ens fa perdre moltíssims clients perquè molts dels que venen o no estan vacunats o no tenen el passaport. A cap els deixo entrar perquè sinó hauré de pagar una multa. La gent entra, els demano el certificat i surt directament. Sempre està ple a aquesta hora i mira ara, està buit. Si abans ja era difícil, ara més», comenta l’Abdul, amo del restaurant Al Baraka, que explica la complicada situació a què molts establiments d’hostaleria s’han d’enfrontar a partir d’aquest divendres a Catalunya.
L’evolució de la pandèmia
Malestar dels hotelers pel certificat Covid: «Si abans ja era difícil, ara més»
Bars i restaurants mostren el seu desacord davant la nova normativa del passaport
Molts declaren que això suposa un doble treball per a un sector que ja ha estat molt castigat
Temes:
El més llegit
- Tres històrics deixen el Balcó Gastronòmic del Port Olímpic
- Manolo García: "M’ha agradat que, de cada dos catalans, un no ha anat a votar"
- Com l'escalada ajuda Carlos Soria a sortir de l'accident a 7.700m de fa just un any: “Vaig al rocòdrom a les 7.00 h”
- Catalunya i Madrid s’allunyen de la productivitat de les regions més riques
- Tres turistes espanyols moren en un tiroteig al centre de l’Afganistan