Transports

L’AVE ‘low cost’ francès circularà entre Alacant i Madrid a l’estiu del 2022

  • L’operadora Ouigo té previst arrencar amb quatre serveis diaris, mentre que Renfe segueix sense data per incorporar l’Avlo al corredor

L’operadora Ouigo, filial de la francesa SNCF, té previst començar a operar entre Madrid i València la primavera de 2022 i, uns mesos més tard, a l’estiu, entre Madrid i Alacant. Dels cinc serveis d’anada i tornada al dia que té Ouigo en aquest corredor, tres seran a València i dos de diaris a Alacant. Deu trajectes en total, sis Madrid-València-Madrid i quatre Madrid-Alacant-Madrid. Ouigo operarà amb trens Almston adaptats a la xarxa espanyola. Els trens, de doble pis, tindran 509 places, a més de servei a bord i cafeteria. SNCF també està formant maquinistes especialitzats en trens de mercaderies per a aquests vehicles de cara la seva incorporació al Corredor Mediterrani. La pandèmia de la Covid ha anat alterant la posada en marxa d’aquests trens ‘low cost’ que ja circulen entre Madrid i Barcelona. L’arribada de Ouigo al corredor ferroviari Alacant-Madrid representarà una competència directa per a Renfe, que ja té en marxa el seu propi AVE ‘low cost’, l’Avlo, entre Madrid, Saragossa i Barcelona i, oficialment, segueix sense data per a la seva arribada a Alacant. No obstant, la companyia no ha deixat de treballar malgrat els retards provocats per la pandèmia, i fonts del sector ferroviari van remarcar ahir, en aquest sentit, que «si la companyia filial de la francesa SNCF comença a operar a la primavera del 2022 al País Valencià, Renfe farà el mateix o, fins i tot, s’avançarà».

Temes:

Trens AVE